måndag 27 augusti 2007

Host host host. Hrrrrrkel...

... så låter det när jag fejkar att jag gått och blivit sjuk. Ringde till jobbet i morse och sa att jag stannar hemma idag. Chefen blev lite sur eftersom han planerat att ta med mig på några kundmöten under dagen. Som en jävla cirkusapa behandlar han mig! Visar upp mig och låter mig sitta där och le som en krukväxt, medan han och kunderna pratar i långa ord om branding och fördelarna med storskalig bartering. Men inte idag.

Nej, idag är det jag som är hemma och skolkar. Känns fan underbart. Jag byggde ett fort av soffkuddar och blandade textilier. Har sedan pimpat fortet med kaffebryggare, brödrost och den här laptoppen som jag skriver på. Sen äter jag rostat bröd och svagt kaffe och stänger av hela omvärlden. Min enda kontakt med livet utanför är genom den här bloggen. Bloggen och en liten glugg där tyget inte räckte till.

Så genom att läsa det här får ni en unik inblick i mitt fort. Ni kan föreställa er hur mörkt det är; hur kvavt det börjar kännas efter ett par timmar utan luftbyte; och vilken frihetskänsla det innebär att sitta naken bland brödsmulor i ett hus av kuddar. Jag tror jag stannar hemma i morgon också.

Inga kommentarer: