fredag 10 augusti 2007

Sandhamn och tillbaka - en reflektion


Pallrade mig ut till Sandhamn häromdagen. Vi lånade företagets 50-fotare, satte storsegel och landade några sköna timmar senare i Sandhamn. Vi högg så klart det vanliga bordet och drack sen Comte de Marnes rosa från 94 tills vi blev glada och härliga. Jag och mina skönaste prissar, vid det hetaste bordet i Sandhamn. Ganska så najs var det kan jag säga. Foffe spexade lite och satte på sig klubbjackan bakochfram. Han är för skön!

Men sen, på vägen hem när vi duktigt fulla försökte hålla oss hyfsat i farleden, så kom den där ångesten över mig. Som den ofta gör efter ordentlig dekadens. Varför håller jag egentligen på med den här skiten? Skulle ju kunna göra nåt bra av mitt liv. Jag är fan 36 bast och knegar som företagsmaskot. Ibland undrar jag om jag inte var lyckligare när TV-marknaden var reglerad.

Nu ska jag på yoga!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk inte så Robert. Du har det jättebra, du är den framgångsrikaste maskoten i Sverige. Du är mycket större än både jag och Ronald tillsammans. Dessutom är du en klippa på rundpingis!

Ollarn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.