måndag 6 augusti 2007

När maskotar drömmer


Jag hade en sån konstig dröm i natt. Den började med att jag svävade över en stor äng, full med blommor i alla möjliga färger. Sen landade jag i en glänta omgiven av höga lövträd. Och plötsligt kommer skogens alla djur ut för att hälsa på mig. Rådjur, harar, småfåglar, ekorrar och lurviga råttor. De små liven kilade runt mina fötter och allt var alldeles, alldeles underbart. Det var då som Ernst Kirchsteiger kom ut. Iklädd en färgglad kaftan steg han värdigt ut i gläntan. Han höjde sina händer och alla djuren blev stilla. Sen byggde Ernst ett torp åt dom och när han stängde dörren bakom sig och skogens alla djur så vaknade jag plötsligt. Fan! Hatar inte ni också när man vaknar under en dröm om Ernst.

Brukar tycka det är kul att försöka tolka innebörden av drömmar. Men den här drömmen klarar jag inte av. Det skulle ju i och för sig kunna vara en vanlig tjacknoja. Har ju haft en del såna i mina dar. Men jag tror ändå att den här drömmen betydde något mer. Vad tror ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill drömma som robert!

Anonym sa...

Hittade denna sida Robert.
http://schlaug.blogspot.com/2007/03/fr-man-dda-boxer-robert.html
Vet inte hur allvarligt man ska ta på det här men ett hot är alltid ett hot.